ტრენინგის ანგარიში
მცირემხედველთა მოსწავლეთა სწავლების სტრატეგიები
|
|
ტრენინგის
ხანგრძლივობა (საკონტაქტო საათი):
|
24 სთ
|
ტრენერის
სახელი და გვარი:
|
ეთერ დათუაშვილი
|
ტრენინგის ჩატარების თარიღი, დრო(მიუთითეთ ჩატარებული საათები
დღეების მიხედვით):
|
07.09.2015-12.09.2015
|
ტრენინგის ჩატარების ადგილი: (ქალაქი, სკოლა):
|
ქ.თბილისის 127-ე საჯარო სკოლა
|
ადმინისტრაციული საკითხები:
1)
წარმოიქმნა
თუ არა ტექნიკური პრობლემებიტრენინგის მსვლელობის დროს ?
დადებითი პასუხის შემთხვევაში, გთხოვთ, აღწეროთპრობლემა.
შეძელითთუარამისიმოგვარებადაროგორ?
2)
რამდენი მონაწილე
ესწრებოდა ტრენინგს?
გთხოვთ მიუთითეთ დეტალურად დღეების მიხედვით.(რეგისტრაციის ფორმისმიხედვით)
ყოველდღე ტრენინგს ესწრებოდა 18 მონაწილე
3)
შეიცვალა თუ
არა მონაწილეთა თავიდან განსაზღვრული რაოდენობა?
თუ
შეიცვალა, დეტალურად წარმოადგინეთ ანგარიში ცვლილების გამომწვევი მიზეზის შესახებ.
4)
ტრენინგის მსვლელობისას სკოლის ადმინისტრაციამ
დაასაბუთეთ
თქვენი პასუხი.მიუხედავად სკოლაში არსებული სიტუაციისა (სკოლაში
მიმდინარეობდა რემონტი ) გამოგვიყვეს სუფთა ოთახი ტრენინგის ჩასატარებლად, გვათხოვეს პროექტორი, საჭიროების შემთხვევაში
შეგვეძლო გამოგვეყენებინა პრინტერი,,ასევე ადმინისტრაციამ
გაუკეთა ირგანიზება ტრენინგზე დარეგისტრირებული პედაგოგების
დასწრებას.
ტრენინგისშეფასება:
5)
ტრენინგის მიმდინარეობის
აღწერა
(გთხოვთ
დეტალურად აღწეროთ ტრენინგის მსვლელობა დღეების მიხედვით)
I
დღეს თემები დღის ორივე ნაწილში წაიკითხა
ჩემმა კოლეგამ .( 4 სთ. )
II დღე-მისალმების, საკუთარი თავის წარდგენისა შესასწავლი თემების
გაცნობის შემდეგ ტრენინგის მონაწილეებს წავუკითხე შემდეგი თემები: მხედველობის
როლი სამყაროსთან ინტერაქციის პროცესში,მხედველობის დარღვევები.მხედველობის
დარღვევის მქონე ბავშვის განვითარების თავისებურება. (3 სთ. )
ტრენინგი დაიწყო
დისკუსიით, რა როლი შეიძლება ჰქონდეს მხედველობას ბავშვის სწავლისა და
განვითარებისთვის. ვიდეოჩვენების შემდეგ
ავუხსენი ის მექანიზმები, თუ როგორ არის გაშუალებული მხედველობით სწავლა, ცნებების
შეთვისება, მოტორული, კოგნიტური, ემოციური განვითარება და სოციალიზაცია. სესიის
ბოლოს მონაწილეებს ვთხოვე, შესვენების დროს იფიქრონ შეკითხვაზე, რა ხდება იმ
ბავშის განვითარებაში, რომელსაც აქვს
მხედველობის დარღვევა.
შემდეგ განვიხილე მხედველობის გავრცელებული
დარღვევები, ვაჩვენე სიმულაციური სათვალეები, რათა დაეხმაროს მონაწილეებს
გაიაზრონ, რა სირთულეებს იწვევს ესა თუ ის
დარღვევა მხედველობაში კითხვის, გადაადგილების თუ სხვა აქტივობების შესრულების
დროს. ასევე ვაჩვენე ვიდეო მხედველობის დარღვევებზე.
შესვენების შემდეგ ვთხოვე მონაწილეებს გაიხსენონ და უპასუხონ შეკითხვას, რომელიც წინა ბლოკში დავუსვი („რა
ხდება იმ ბავშვის განვითარებაში, რომელსაც
აქვს მხედველობის დარღვევა“) შემდეგ
ავუხსენი ის მექანიზმები, თუ როგორ და რა გავლენას ახდენს მხედველობის
დარღვევა განვითარების სხვადასხვა სფეროზე - მოტორული, კოგნიტური, ენა-მეტყველება,
სოციალური, ემოციური. სესიის ბოლოს
განსაკუთრებული აქცენტი გავაკეთე იმ ფაქტზე , რომ მიუხედავად მხედველობის
დარღვევის ასეთი დრამატული გავლენისა განვითარების ყველა სფეროზე, დროული იდენტიფიცირების
და ჩარევის, ადექვატური გარემოს და სწავლების პირობებში მხედველობის დარღვევის
მქონე ბავშვები ვითარდებიან ასაკის შესაბამისად. მოვიყვანე კვლევების შედეგები,
რომლებიც ადასტურებს, რომ მხედველობის დარღვევის მქონე ბავშვები განვითარებით არ
ჩამორჩებიან მხედველ თანატოლებს.
ვცდილობდი ტრენინგის
მონაწილეებისთვის შემექმნა ადექვატურად დადებითი მოლოდინები თავისი
მცირემხედველი მოსწავლეებისადმი.
III დღე-წავიკითხე შემდეგი
თემები: შეფასება, სასწავლო გარემოს
ადაპტირება და რესურსების მორგება -
დამხმარე ტექნიკური აღჭურვილობები,ნარჩენი მხედველობის განვითარება.
(4 სთ. )
ბლოკი ეხება ფუნქციური მხედველობის
არაფორმალურ შეფასებას. წარვუდგინე ტრენინგის
მონაწილეებს თალსაჩინოება და
განვუმარტე მათ,თუ როგორ ხდება სკოლის
პირობებში მხედველობის არაფორმალური შეფასება. მონაწილეები ასრულებენ პრაქტიკულ
დავალებებს ტრენინგზე.
შემდეგი ბლოკი იწყება დისკუსიით, მონაწილეთა აზრით,
არსებული სასწავლო გარემო (სკოლა სადაც ასწავლიან) რამდენად არის მორგებული მცირემხედველი მოსწავლეებისთვის, და რას
შეცვლიდნენ გარემოს ორგანიზებაში. დისკუსიის შემდეგ წარვუდგინე ვიდეომასალა და განვუმარტე გარემოს
ადაპტირების გზებსა და ხერხებზე. პრეზენტაციის შემდეგ მონაწილეებს დაევალათ
მოიფიქრონ სასწავლო გარემოს ადაპტირების გეგმა საკუთარ კლასში/სკოლაში (ჯგუფური
მუშაობა).
შემდეგ გავაკეთე პრეზენტაცია თემაზე, რაოდენ მნიშვნელოვანია და როგორ ხდება
ნარჩენი მხედველობის სტიმულირება, ტრენინგის მონაწილეებს წარვუდგნე ნარჩენი
მხედველობის განვითარების სავარჯიშოები. პრეზენტაციის შემდეგ მონაწილეებს დაევალათ
მოიფიქრონ მსგავსი სავარჯიშოები ნარჩენი მხედველობის სტიმულირებისთვის (ჯგუფური
მუშაობა)
ბოლოს
გავაკეთეთ დღის შეჯამება და გავაცანი მეორე დღეს შესასწავლი თემები.
IV დღე--მისალმების შემდეგ
წავიკითხე შემდეგი თემები: ენა/მეტყველება- ცნებები და
კომუნიკაცია (2 სთ. )
,ბლოკი იწყება დისკუსიით, რა არის ცნება და როგორ
ვითარდება ის, რა სირთულეებს შეიძლება აწყდებოდნენ მცირემხედველი ბავშვები ცნებების შეთვისებისას
და რა მექანიზმით აიხსნება ეს სირთულეები. დისკუსიის შემდეგ გავაკეთე პრეზენტაცია, წარვადგინე კვლევების
შედეგები. ავუხსენი ის მექანიზმები, თუ როგორ ყალიბდება ცნებები მხედველობის
დარღვევების შემთხვევაში და სად და როგორ უნდა იმუშაონ პედაგოგებმა და
მშობელებმა. პრეზენტაციის შემდეგ ჯგუფი
მუშაობს წყვილებში და ბავშის კონკრეტულ (რეალურ) შემთხვევებზე დაყრდნობით
იმუშავებს ცნებათა სწავლების გეგმას..შემდეგ ტრენინგის მონაწილეები გაიყვნენ სამ
ჯგუფად, თითოეულ ჯგუფს დაევალა, როგორ აუხსნიდნენ მცირემხედველ მოსწავლეებს ისეთ
ცნებებს, როგორიცაა: ხანძარი, წყალდიდობა და ზმნა-დახტის.დავალებას მონაწილეებმა
ძალიან კარგად გაართვეს თავი, თითოეული ჯგუფის წევრმა გამოამჟღავნა კრეატიულობა
და პროფესიონალიზმი.
V
დღე- წავიკითხე შემდეგი თემები: მოტორული განვითარება და ორიენტაცია/მობილობა
( 2 სთ. )
განვიხილე
მხედველობის გავლენა მოტორულ
განვითარებაზე. წარვუდგინე სტრატეგიები,
როგორ ხდება მხედველობის დარღვევის მქონე ადამიანებში შეუზღუდავი მობილობის
განვითარება, როგორც ნაცნობ, ასევე
უცხო გარემოში. რატომ არის
მნიშვნელოვანი შეუზღუდავი მობილობა ადრეული ასაკიდან. როგორ უწყობს ის ხელს როგორც
ფიზიკურ, ასევე კოგნიტურ განვითარებას და ა.შ.
VI დღე- ინდივიდუალური სასწავლო
გეგმის შედგენა - პრაქტიკული სამუშაო.
მომდევნო 2 საათი ეთმობა ტრენინგზე განხილული შემთხვევების
( განვიხილეთ ,
როგორც მათი საკუთარი
მოსწავლის, ასევე ჩემს
მიერ მოტანილი მხედველობის დარღვევის მქონე მოსწავლის 3
ქეისი) გათვალისწინებით ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის შემუშავებას.
გეგმებში უნდა აისახოს ყველა ის სფერო და სტრატეგია, რომელიც წინა 5 დღის
განმავლობაში იყო განხილული. დავალება სრულდება ჯგუფურად. დავალების
შესრულებისთვის თითოეულ ჯგუფს აქვს 45 წუთი. მომდევნო 45 წუთი ეთმობა დავალების
მთელი ჯგუფის წინაშე წარდგენას და განხილვას. ჩემი მხრიდან ჯგუფთან იყო
უკუკავშირი. პრეზენტაციების დასრულების შემდეგ თოთოეული მონაწილე იღებს
ინდივიდუალურ დავალებას, დაასრულოს ინდივიდუალურ გეგმაზე მუშაობა დამოუკიდებლად.
ასევე გაითვალისწინოს ტრენერის ყველა რეკომენდაცია. და
წარმოადგინოს დავალება ტრენინგის დასრულებისას
არაუგვიანეს 3 სამუშაო დღის ვადაში. ბოლოს მოხდა შესწავლილი თემების
შეჯამება.
6)
ტრენინგის მონაწილეთა მიერ
დაძლეული საკითხები:ტრენინგის მონაწილეებმა შეისწავლეს მცირემხედველ მოსწავლეთა
სწავლების სტრატეგიები, გაეცნენ მხედველობის დარღვევებსა და მათი სწავლების მეთოდებს,
ასევე როგორ ხდება სკოლის პირობებში მცირემხედველ მოსწავლეთა შეფასება და საკლასო გარემოს
ადაპტირება,როგორ ხდება სენსორული არხების სტიმულირება, რა სირთულეებს აწყდებიან მცირემხედველი
ბავშვები ცნებების შეთვისებისას, სივრცითი ცნებების სწავლების სტრატეგიებს, მხედველობის
გავლენა მოტორულ განვითარებაზე.ინდივიდუალური
სასწავლო გეგმის შედგენა.
Ø
Ø წამოჭრილი პრობლემების/სირთულეების
აღწერა:
სკოლას არ გააჩნია მცირემხედველ მოსწავლეთა სწავლებისათვის დამხმარე
ტექნიკური საშუალებები: სხვადასხვა ზომის გამადიდებელი სანათიანი
ლუპები, CCTV , სანათები.
Ø წამოჭრილი პრობლემების/სირთულეების
დაძლევის გზები:სკოლის ადმინისტრაციამ
უნდა მიმართოს დახმარებისთვის განათლებისა დაა მეცნიერების სამინისტროს აღნიშნული
პრობლემის მოგვარებაში.
7) მონაწილეთა
შეფასების შედეგები:
#
|
სახელი, გვარი და პირადი ნომერი
|
პრე ტესტის- ქულა
|
პოსტ ტესტის- ქულა
|
სერთიფიკატი
(კი/არა)
|
მონაწილეთა შეფასება (კომენტარი)
|
|
ლალი ქობულაძე
01016003804
|
6
|
|
|
|
|
თამილა კერელეიშვილი
01019003992
|
5
|
|
|
|
|
ჟუჟუნა გელაშვილი
01007004944
|
4
|
|
|
|
|
ელისაბედ რუხაძე
01016006055
|
5
|
|
|
|
|
ნინო ხმალაძე
01015023833
|
7
|
|
|
|
|
ირინა მელიქიძე
07001002068
|
6
|
|
|
|
|
ივეტა აბესაძე
18001000315
|
4
|
|
|
|
|
ხათუნა გიორგობიანი
60001111430
|
5
|
|
|
|
|
ქეთევან ჯანგირაშვილი
01016004748
|
4
|
|
|
|
|
მაია წამებულიძე
0101600436
|
5
|
|
|
|
|
შორენა ტყებუჩავა
42001017177
|
5
|
|
|
|
|
ილონა ღვაჩლიანი
62001037150
|
4
|
|
|
|
|
მადონა ავეტისიანი
0101601517
|
4
|
|
|
|
|
თამარ მარგიანი
01015023730
|
6
|
|
|
|
|
ნანა რეხვიაშვილი
01016008953
|
6
|
|
|
|
|
მედეა მაჩაიძე
01015022587
|
6
|
|
|
|
|
ლია ქიტესაშვილი
01016003106
|
5
|
|
|
|
|
დალი პეტრიაშვილი
01015008132
|
3
|
|
|
|
შენიშვნები და რეკომენდაციები
8)
დაგჭირდათ თუ
არა დამატებითი რესურსების (მასალა, დრო) გამოყენება ტრენინგზე?
დადებითი პასუხის შემთხვევაში, გთხოვთ,
დააკონკრეტოთ რესურსის ტიპი:პროექტორი, კომპიუტერი, სიმულაციური სათვალეები,, გამადიდებელი
სანათიანი სხვადასხვა ზომის ლუპები. თეთრი ჯოხი.
9)
ტრენერის რეკომენდაციები(ტრენინგ
მოდულის შემდგომი გაუმჯობესება/განვითარებისთვის) სასურველია შემდგომში ტრენინგი
ჩატარდეს უსინათლო და მცირემხედველთა სკოლაში.
ტრენერის ხელმოწერა:
/ ე.დათუაშვილი/
თარიღი: 23.09 2015
მცირემხედველთა მოსწავლეთა სწავლების სტრატეგიები
|
|
ტრენინგის
ხანგრძლივობა (საკონტაქტო საათი):
|
24 სთ
|
ტრენერის
სახელი და გვარი:
|
ეთერ დათუაშვილი
|
ტრენინგის ჩატარების თარიღი, დრო(მიუთითეთ ჩატარებული საათები
დღეების მიხედვით):
|
07.09.2015-12.09.2015
|
ტრენინგის ჩატარების ადგილი: (ქალაქი, სკოლა):
|
ქ.თბილისის 127-ე საჯარო სკოლა
|
ადმინისტრაციული საკითხები:
1)
წარმოიქმნა
თუ არა ტექნიკური პრობლემებიტრენინგის მსვლელობის დროს ?
დადებითი პასუხის შემთხვევაში, გთხოვთ, აღწეროთპრობლემა.
შეძელითთუარამისიმოგვარებადაროგორ?
2)
რამდენი მონაწილე
ესწრებოდა ტრენინგს?
გთხოვთ მიუთითეთ დეტალურად დღეების მიხედვით.(რეგისტრაციის ფორმისმიხედვით)
ყოველდღე ტრენინგს ესწრებოდა 18 მონაწილე
3)
შეიცვალა თუ
არა მონაწილეთა თავიდან განსაზღვრული რაოდენობა?
თუ
შეიცვალა, დეტალურად წარმოადგინეთ ანგარიში ცვლილების გამომწვევი მიზეზის შესახებ.
4)
ტრენინგის მსვლელობისას სკოლის ადმინისტრაციამ
დაასაბუთეთ
თქვენი პასუხი.მიუხედავად სკოლაში არსებული სიტუაციისა (სკოლაში
მიმდინარეობდა რემონტი ) გამოგვიყვეს სუფთა ოთახი ტრენინგის ჩასატარებლად, გვათხოვეს პროექტორი, საჭიროების შემთხვევაში
შეგვეძლო გამოგვეყენებინა პრინტერი,,ასევე ადმინისტრაციამ
გაუკეთა ირგანიზება ტრენინგზე დარეგისტრირებული პედაგოგების
დასწრებას.
ტრენინგისშეფასება:
5)
ტრენინგის მიმდინარეობის
აღწერა
(გთხოვთ
დეტალურად აღწეროთ ტრენინგის მსვლელობა დღეების მიხედვით)
I
დღეს თემები დღის ორივე ნაწილში წაიკითხა
ჩემმა კოლეგამ .( 4 სთ. )
II დღე-მისალმების, საკუთარი თავის წარდგენისა შესასწავლი თემების
გაცნობის შემდეგ ტრენინგის მონაწილეებს წავუკითხე შემდეგი თემები: მხედველობის
როლი სამყაროსთან ინტერაქციის პროცესში,მხედველობის დარღვევები.მხედველობის
დარღვევის მქონე ბავშვის განვითარების თავისებურება. (3 სთ. )
ტრენინგი დაიწყო
დისკუსიით, რა როლი შეიძლება ჰქონდეს მხედველობას ბავშვის სწავლისა და
განვითარებისთვის. ვიდეოჩვენების შემდეგ
ავუხსენი ის მექანიზმები, თუ როგორ არის გაშუალებული მხედველობით სწავლა, ცნებების
შეთვისება, მოტორული, კოგნიტური, ემოციური განვითარება და სოციალიზაცია. სესიის
ბოლოს მონაწილეებს ვთხოვე, შესვენების დროს იფიქრონ შეკითხვაზე, რა ხდება იმ
ბავშის განვითარებაში, რომელსაც აქვს
მხედველობის დარღვევა.
შემდეგ განვიხილე მხედველობის გავრცელებული
დარღვევები, ვაჩვენე სიმულაციური სათვალეები, რათა დაეხმაროს მონაწილეებს
გაიაზრონ, რა სირთულეებს იწვევს ესა თუ ის
დარღვევა მხედველობაში კითხვის, გადაადგილების თუ სხვა აქტივობების შესრულების
დროს. ასევე ვაჩვენე ვიდეო მხედველობის დარღვევებზე.
შესვენების შემდეგ ვთხოვე მონაწილეებს გაიხსენონ და უპასუხონ შეკითხვას, რომელიც წინა ბლოკში დავუსვი („რა
ხდება იმ ბავშვის განვითარებაში, რომელსაც
აქვს მხედველობის დარღვევა“) შემდეგ
ავუხსენი ის მექანიზმები, თუ როგორ და რა გავლენას ახდენს მხედველობის
დარღვევა განვითარების სხვადასხვა სფეროზე - მოტორული, კოგნიტური, ენა-მეტყველება,
სოციალური, ემოციური. სესიის ბოლოს
განსაკუთრებული აქცენტი გავაკეთე იმ ფაქტზე , რომ მიუხედავად მხედველობის
დარღვევის ასეთი დრამატული გავლენისა განვითარების ყველა სფეროზე, დროული იდენტიფიცირების
და ჩარევის, ადექვატური გარემოს და სწავლების პირობებში მხედველობის დარღვევის
მქონე ბავშვები ვითარდებიან ასაკის შესაბამისად. მოვიყვანე კვლევების შედეგები,
რომლებიც ადასტურებს, რომ მხედველობის დარღვევის მქონე ბავშვები განვითარებით არ
ჩამორჩებიან მხედველ თანატოლებს.
ვცდილობდი ტრენინგის
მონაწილეებისთვის შემექმნა ადექვატურად დადებითი მოლოდინები თავისი
მცირემხედველი მოსწავლეებისადმი.
III დღე-წავიკითხე შემდეგი
თემები: შეფასება, სასწავლო გარემოს
ადაპტირება და რესურსების მორგება -
დამხმარე ტექნიკური აღჭურვილობები,ნარჩენი მხედველობის განვითარება.
(4 სთ. )
ბლოკი ეხება ფუნქციური მხედველობის
არაფორმალურ შეფასებას. წარვუდგინე ტრენინგის
მონაწილეებს თალსაჩინოება და
განვუმარტე მათ,თუ როგორ ხდება სკოლის
პირობებში მხედველობის არაფორმალური შეფასება. მონაწილეები ასრულებენ პრაქტიკულ
დავალებებს ტრენინგზე.
შემდეგი ბლოკი იწყება დისკუსიით, მონაწილეთა აზრით,
არსებული სასწავლო გარემო (სკოლა სადაც ასწავლიან) რამდენად არის მორგებული მცირემხედველი მოსწავლეებისთვის, და რას
შეცვლიდნენ გარემოს ორგანიზებაში. დისკუსიის შემდეგ წარვუდგინე ვიდეომასალა და განვუმარტე გარემოს
ადაპტირების გზებსა და ხერხებზე. პრეზენტაციის შემდეგ მონაწილეებს დაევალათ
მოიფიქრონ სასწავლო გარემოს ადაპტირების გეგმა საკუთარ კლასში/სკოლაში (ჯგუფური
მუშაობა).
შემდეგ გავაკეთე პრეზენტაცია თემაზე, რაოდენ მნიშვნელოვანია და როგორ ხდება
ნარჩენი მხედველობის სტიმულირება, ტრენინგის მონაწილეებს წარვუდგნე ნარჩენი
მხედველობის განვითარების სავარჯიშოები. პრეზენტაციის შემდეგ მონაწილეებს დაევალათ
მოიფიქრონ მსგავსი სავარჯიშოები ნარჩენი მხედველობის სტიმულირებისთვის (ჯგუფური
მუშაობა)
ბოლოს
გავაკეთეთ დღის შეჯამება და გავაცანი მეორე დღეს შესასწავლი თემები.
IV დღე--მისალმების შემდეგ
წავიკითხე შემდეგი თემები: ენა/მეტყველება- ცნებები და
კომუნიკაცია (2 სთ. )
,ბლოკი იწყება დისკუსიით, რა არის ცნება და როგორ
ვითარდება ის, რა სირთულეებს შეიძლება აწყდებოდნენ მცირემხედველი ბავშვები ცნებების შეთვისებისას
და რა მექანიზმით აიხსნება ეს სირთულეები. დისკუსიის შემდეგ გავაკეთე პრეზენტაცია, წარვადგინე კვლევების
შედეგები. ავუხსენი ის მექანიზმები, თუ როგორ ყალიბდება ცნებები მხედველობის
დარღვევების შემთხვევაში და სად და როგორ უნდა იმუშაონ პედაგოგებმა და
მშობელებმა. პრეზენტაციის შემდეგ ჯგუფი
მუშაობს წყვილებში და ბავშის კონკრეტულ (რეალურ) შემთხვევებზე დაყრდნობით
იმუშავებს ცნებათა სწავლების გეგმას..შემდეგ ტრენინგის მონაწილეები გაიყვნენ სამ
ჯგუფად, თითოეულ ჯგუფს დაევალა, როგორ აუხსნიდნენ მცირემხედველ მოსწავლეებს ისეთ
ცნებებს, როგორიცაა: ხანძარი, წყალდიდობა და ზმნა-დახტის.დავალებას მონაწილეებმა
ძალიან კარგად გაართვეს თავი, თითოეული ჯგუფის წევრმა გამოამჟღავნა კრეატიულობა
და პროფესიონალიზმი.
V
დღე- წავიკითხე შემდეგი თემები: მოტორული განვითარება და ორიენტაცია/მობილობა
( 2 სთ. )
განვიხილე
მხედველობის გავლენა მოტორულ
განვითარებაზე. წარვუდგინე სტრატეგიები,
როგორ ხდება მხედველობის დარღვევის მქონე ადამიანებში შეუზღუდავი მობილობის
განვითარება, როგორც ნაცნობ, ასევე
უცხო გარემოში. რატომ არის
მნიშვნელოვანი შეუზღუდავი მობილობა ადრეული ასაკიდან. როგორ უწყობს ის ხელს როგორც
ფიზიკურ, ასევე კოგნიტურ განვითარებას და ა.შ.
VI დღე- ინდივიდუალური სასწავლო
გეგმის შედგენა - პრაქტიკული სამუშაო.
მომდევნო 2 საათი ეთმობა ტრენინგზე განხილული შემთხვევების
( განვიხილეთ ,
როგორც მათი საკუთარი
მოსწავლის, ასევე ჩემს
მიერ მოტანილი მხედველობის დარღვევის მქონე მოსწავლის 3
ქეისი) გათვალისწინებით ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის შემუშავებას.
გეგმებში უნდა აისახოს ყველა ის სფერო და სტრატეგია, რომელიც წინა 5 დღის
განმავლობაში იყო განხილული. დავალება სრულდება ჯგუფურად. დავალების
შესრულებისთვის თითოეულ ჯგუფს აქვს 45 წუთი. მომდევნო 45 წუთი ეთმობა დავალების
მთელი ჯგუფის წინაშე წარდგენას და განხილვას. ჩემი მხრიდან ჯგუფთან იყო
უკუკავშირი. პრეზენტაციების დასრულების შემდეგ თოთოეული მონაწილე იღებს
ინდივიდუალურ დავალებას, დაასრულოს ინდივიდუალურ გეგმაზე მუშაობა დამოუკიდებლად.
ასევე გაითვალისწინოს ტრენერის ყველა რეკომენდაცია. და
წარმოადგინოს დავალება ტრენინგის დასრულებისას
არაუგვიანეს 3 სამუშაო დღის ვადაში. ბოლოს მოხდა შესწავლილი თემების
შეჯამება.
6)
ტრენინგის მონაწილეთა მიერ
დაძლეული საკითხები:ტრენინგის მონაწილეებმა შეისწავლეს მცირემხედველ მოსწავლეთა
სწავლების სტრატეგიები, გაეცნენ მხედველობის დარღვევებსა და მათი სწავლების მეთოდებს,
ასევე როგორ ხდება სკოლის პირობებში მცირემხედველ მოსწავლეთა შეფასება და საკლასო გარემოს
ადაპტირება,როგორ ხდება სენსორული არხების სტიმულირება, რა სირთულეებს აწყდებიან მცირემხედველი
ბავშვები ცნებების შეთვისებისას, სივრცითი ცნებების სწავლების სტრატეგიებს, მხედველობის
გავლენა მოტორულ განვითარებაზე.ინდივიდუალური
სასწავლო გეგმის შედგენა.
Ø
Ø წამოჭრილი პრობლემების/სირთულეების
აღწერა:
სკოლას არ გააჩნია მცირემხედველ მოსწავლეთა სწავლებისათვის დამხმარე
ტექნიკური საშუალებები: სხვადასხვა ზომის გამადიდებელი სანათიანი
ლუპები, CCTV , სანათები.
Ø წამოჭრილი პრობლემების/სირთულეების
დაძლევის გზები:სკოლის ადმინისტრაციამ
უნდა მიმართოს დახმარებისთვის განათლებისა დაა მეცნიერების სამინისტროს აღნიშნული
პრობლემის მოგვარებაში.
7) მონაწილეთა
შეფასების შედეგები:
#
|
სახელი, გვარი და პირადი ნომერი
|
პრე ტესტის- ქულა
|
პოსტ ტესტის- ქულა
|
სერთიფიკატი
(კი/არა)
|
მონაწილეთა შეფასება (კომენტარი)
|
|
ლალი ქობულაძე
01016003804
|
6
|
|
|
|
|
თამილა კერელეიშვილი
01019003992
|
5
|
|
|
|
|
ჟუჟუნა გელაშვილი
01007004944
|
4
|
|
|
|
|
ელისაბედ რუხაძე
01016006055
|
5
|
|
|
|
|
ნინო ხმალაძე
01015023833
|
7
|
|
|
|
|
ირინა მელიქიძე
07001002068
|
6
|
|
|
|
|
ივეტა აბესაძე
18001000315
|
4
|
|
|
|
|
ხათუნა გიორგობიანი
60001111430
|
5
|
|
|
|
|
ქეთევან ჯანგირაშვილი
01016004748
|
4
|
|
|
|
|
მაია წამებულიძე
0101600436
|
5
|
|
|
|
|
შორენა ტყებუჩავა
42001017177
|
5
|
|
|
|
|
ილონა ღვაჩლიანი
62001037150
|
4
|
|
|
|
|
მადონა ავეტისიანი
0101601517
|
4
|
|
|
|
|
თამარ მარგიანი
01015023730
|
6
|
|
|
|
|
ნანა რეხვიაშვილი
01016008953
|
6
|
|
|
|
|
მედეა მაჩაიძე
01015022587
|
6
|
|
|
|
|
ლია ქიტესაშვილი
01016003106
|
5
|
|
|
|
|
დალი პეტრიაშვილი
01015008132
|
3
|
|
|
|
შენიშვნები და რეკომენდაციები
8)
დაგჭირდათ თუ
არა დამატებითი რესურსების (მასალა, დრო) გამოყენება ტრენინგზე?
დადებითი პასუხის შემთხვევაში, გთხოვთ,
დააკონკრეტოთ რესურსის ტიპი:პროექტორი, კომპიუტერი, სიმულაციური სათვალეები,, გამადიდებელი
სანათიანი სხვადასხვა ზომის ლუპები. თეთრი ჯოხი.
9)
ტრენერის რეკომენდაციები(ტრენინგ
მოდულის შემდგომი გაუმჯობესება/განვითარებისთვის) სასურველია შემდგომში ტრენინგი
ჩატარდეს უსინათლო და მცირემხედველთა სკოლაში.
ტრენერის ხელმოწერა:
/ ე.დათუაშვილი/
თარიღი: 23.09 2015
ანგარიშის
დანართები:
დანართი №1: მონაწილეთა
აღრიცხვის ფორმა;
დანართი №2: მონაწილეთა
მონაცემების ელექტრონული ბაზა;
დანართი №3:სატრენინგო რესურსების
მიღება-ჩაბარების ფორმა;
ანგარიშის
დანართები:
დანართი №1: მონაწილეთა
აღრიცხვის ფორმა;
დანართი №2: მონაწილეთა
მონაცემების ელექტრონული ბაზა;
დანართი №3:სატრენინგო რესურსების
მიღება-ჩაბარების ფორმა;
No comments:
Post a Comment